Här hittar du en rad olika ställda frågor som kanske kan besvara just din fråga. Om du inte hittade ett svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss på e-post: info@uniggardin.se.
När du beställer dina gardiner på www.uniggardin.se, så kan du betala med följande betalningskort; Visa, Mastercard, Diners, Visa Electron, Maestro, JCB. För företag är det möjligt att få en faktura.
Pengarna dras först när gardinen är tillverkad och skickad till dig.
Som utgångspunkt kan kan man inte ändra eller annullera sin order efter att man har slutfört beställningen. Dock vill vi gärna försöka att hjälpa till, om gardinen inte redan är i produktionen. När du har mottagit ett email med ett leveransdatum, så är din gardin satt i produktion och kan därmed inte ändras mera.
Hos UNIG strävar vi alltid efter att leverera produkterna på det snabbaste möjliga sätt till kunderna. Varje dag försöker vi finna nya lösningar på hur vi kan påskynda produktionen och leveransen så att vi kan erbjuda den snabbaste leveranstiden på marknaden
Expressleverans
Vi erbjuder en garanterad UNIG leveranstid! Vår snabba expressleverans tar inte mer än 6 vardagar från den dagen du beställer till att du har varan vid dörren. Snabbaste måttbeställda gardinen på den svenska marknaden! Se tabellen nedan för mer information om våra leveranstider.
Produkt <195 cm i bredd | Standard leverans | Express leverans * |
---|---|---|
UNIG rullgardiner, UNIG persienner, UNIG plisségardiner, UNIG lamellgardiner, UNIG panelgardiner, UNIG insektsnät | 6-9 vardagar | Max 5 vardagar |
UNIG gardiner, UNIG hissgardiner | 10-12 vardagar | N/A |
Faber | 10- 20 vardagar | N/A |
Velux | 7-12 vardagar | N/A |
Produkt >195 cm i breddd | Standard leverans | Express leverans |
---|---|---|
Alla produkter | max 18 vardagar | N/A |
Standard leverans | Express leverans* |
---|---|
99 SEK | 249 SEK |
Ja, ca. 1-2 dagar efter din beställning mottager du ett mejl där det anges en beräknad leveransdag.
Om du inte är hemma vid leveransen så lämnar frakmannen en lapp med ett telefonnummer och ett paketnummer på. Du kan därefter kontakta fraktmannen och avtala en ny leveranstid eller avtala att du själv hämtar paketet på deras lager.
Transportör varierar beroende på produktens storlek, vi använder GLS/Schenker eller Schenker
Det är tyvärr inte möjligt att ange en exakt tidpunkt för leveransen. Tidsintervallet är mellan 8-16. (Du kan ev. ange att du vill att paketet sätts i carporten eller annanstans om du inte är hemma eller få den levererad på din arbetsplats).