Beställning och leverans

Här hittar du en rad olika ställda frågor som kanske kan besvara just din fråga. Om du inte hittade ett svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss på e-post: info@uniggardin.se.


BESTÄLLNING

  • Hur ska jag betala för mina gardiner?

När du beställer dina gardiner på www.uniggardin.se, så kan du betala med följande betalningskort; Visa, Mastercard, Diners, Visa Electron, Maestro, JCB. För företag är det möjligt att få en faktura.

  • Jag har beställt men varför har pengarna inte dragits från mitt konto?

Pengarna dras först när gardinen är tillverkad och skickad till dig.

  • Kan jag ändra eller annullera min beställning?

Som utgångspunkt  kan kan man inte ändra eller annullera sin order efter att man har slutfört beställningen. Dock vill vi gärna försöka att hjälpa till, om gardinen inte  redan är i produktionen. När du har mottagit ett email med ett leveransdatum, så är din gardin satt i produktion och kan därmed inte ändras mera.


LEVERANS

Hos UNIG strävar vi alltid efter att leverera produkterna på det snabbaste möjliga sätt till kunderna. Varje dag försöker vi finna nya lösningar på hur vi kan påskynda produktionen och leveransen så att vi kan erbjuda den snabbaste leveranstiden på marknaden

  • Paket upp till 120cm i bredden levereras med GLS/Schenker till närmaste Schenker ombud. Du kan spåra paketet via privatpaket.se med "Customer's own reference number" som visas i GLS spårningen som vi sänder via mail. 
  • Paket som är över 120cm i bredden levereras till dörr med GLS/Schenker. Vänligen kontakta Schenker för att avtala en dag för utkörning.
  • Paket som är över 195cm i bredden levereras med Schenker till dörr.Vänligen kontakta Schenker för att avtala en dag för utkörning.

När har jag min produkt hos mig?

Produkt <195 cm i breddStandard leverans
UNIG rullgardiner, UNIG persienner, UNIG plisségardiner, UNIG lamellgardiner, UNIG panelgardiner, UNIG insektsnät 6-20 vardagar
UNIG gardiner, UNIG hissgardiner 10-12 vardagar
Faber10- 20 vardagar
Velux7-12 vardagar

Produkt >195 cm i breddd   Standard leverans     
Alla produktermax 18 vardagar

Frakt pris


Standard leverans   
99 SEK

FAQ

  • Får jag besked när min gardin har tillverkats och skickats iväg?

Ja, ca. 1-2 dagar efter din beställning mottager du ett mejl där det anges en beräknad leveransdag.

  • Vad händer om jeg inte är hemma när paketet levereras?

Om du inte är hemma vid leveransen så lämnar frakmannen en lapp med ett telefonnummer och ett paketnummer på. Du kan därefter kontakta fraktmannen och avtala en ny leveranstid eller avtala att du själv hämtar paketet på deras lager.

  • Vem levererar paketet?

Transportör varierar beroende på produktens storlek, vi använder GLS/Schenker eller Schenker

  • Kan jag få besked om vilken tid fraktmannen kommer?

Det är tyvärr inte möjligt att ange en exakt tidpunkt för leveransen. Tidsintervallet är mellan 8-16. (Du kan ev. ange att du vill att paketet sätts i carporten eller annanstans om du inte är hemma eller få den levererad på din arbetsplats).

  • Hemleverans till kantsten

Vi levererar till närmsta kantsten, dvs. trottoar, infart- där bilen kan stanna närmast din bostad. Paket kommer inte att bäras in i ditt hus eller in/ upp i din lägenhet.

  • Omleverans

Om leveransen har varit förgäves eller om paketet inte hämtats ut hos ombudet i tid och därför returneras till Uniggardin, förbehåller vi oss rätten att fakturera kunden ev. omkostningar för returen eller ny leverans.


Cookies policy