Här hittar du en rad olika ställda frågor som kanske kan besvara just din fråga. Om du inte hittade ett svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss på e-post: info@uniggardin.se.
När du beställer gardiner hos uniggardin.se kan du välja mellan följande betalningskort: Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB, Diners card. Du kan även välja Paypal och Klarna. Väljer du Klarna ska du INTE betala fakturan du får av oss men direkt till Klarna.
Pengarna drar vi först samma dag som produkterna skickas iväg från producenten.
Du kan som utgångspunkt inte annullera eller ändra din order efter att du har beställt den. När du har mottagit en e-mail med en förväntad leveransdatum, är din gardin redan satt i produktion, och kan därefter inte annulleras eller ändras. Dock vill vi gärna hjälpa dig, så länge ordern är satt i produktion. Du kan kontakta kundeservice på 010-888-7398
Hos UNIG strävar vi alltid efter at få dina produkter levererade så fort som möjligt. Vi arbetar hela tiden på at hitta nya sätt, som gör att vi kan framskynda produktion och leverans, så vi kan erbjuda den snabbaste leveranstiden på marknaden./p>
Produkt <195 cm i bredd | Standard leverans |
---|---|
UNIG rullgardiner, UNIG persienner, UNIG plisségardiner, UNIG lamellgardiner, UNIG panelgardiner, UNIG insektsnät | 6-20 vardagar |
UNIG gardiner, UNIG hissgardiner | 10-12 vardagar |
Faber | 10- 20 vardagar |
Velux | 7-12 vardagar |
Produkt >195 cm i breddd | Standard leverans |
---|---|
Alla produkter | max 18 vardagar |
FAQ |
Leveranstiden är generellt mellan 4-18 vardagar från beställningsdatumet. Ca. 1-2 dagar efter din beställning mottar du en mail med en förväntad leveransdag.
Ja, när din order skickas, mottar du en e-mail med ett trackingnummer, så du kan följa din leverans.
Det beror på vilken leverantör du har beställt av och storlek på paketen. Vi levererar med GLS, Schenker och DSV. Paket över 195 cm levereras med Schenker eller DSV och mindre paket med GLS.
Det varierar beroende på vilket fraktsällskap som levererar din order. Vid förgäves leverans eller icke avhämtade paket hos ditt ombud, förbehåller vi oss rätten att fakturera dig eventuella utgifter för retur och återleverans. GLS lägger en avisering i din postlåda om du inte är hemma för att motta ditt paket om du har valt hemleverans eller skickar dig ett sms/ mail. Du kan hämta ditt paket inom 7 dagar efter att ditt paket har lämnats till ombudet. Om paketet är för tungt, över 20 kg, tar GLS med sig paketet igen och kontaktar dig angående ny leverans. DB/Schenker kontaktar dig innan leverans. Om du inte skulle vara hemma efter avtal, kommer Uniggardin att fakturera dig för en återleverans.
Vi har inte möjlighet att leverera er order på det vi kallar en ”fixed time” Tidsintervallet är mellan kl. 8-17. Har du inte möjlighet för att vara hemma på leveransdagen kan du skriva en mail till oss eller ringa, så kan vi lägga till en kommentar till er order om paketet får ställas, eller levereras till en annan adress. Om paketet ska levereras till en annan adress måste vi be om denna information INNAN paketet skickas från producenten. Annars kan en extra utgift förekomma.
Du kan ändra din leveransadress intill du har mottagit en mail med den förväntade leveranstiden. När du mottar ett trackingnummer måste du kontakta fraktsällskapet direkt i stället.